REGULAMIN - SEZON 2013

Organizator - kolega GTPL_Plotnik.

Moderator: GTPL_Plotnik

GTPL_Plotnik
Moderator
Posty: 1617
Rejestracja: 29 gru 2011, 6:56
PSN-ID: GTPL_Plotnik
Kontroler: DFGT
Numer_na_torze: 1
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontaktowanie:

REGULAMIN - SEZON 2013

Postautor: GTPL_Plotnik » 24 lis 2012, 22:51

SCIROCCO R-CUP
REGULAMIN - SEZON 2013

1. WSTĘP
SCIROCCO R-CUP to puchar markowy samochodu Volkswagen Scirocco R'10 (Premium) o ściśle określonych zasadach, a jednocześnie ułatwiających życie.

2. MISTRZOSTWA
Sezon podzielony zostanie podzielony na dwie części:
- Sezon A (okres od stycznia do czerwca)
- Sezon B (okres od września do grudnia)

Prowadzone będą dwie oddzielne klasyfikacje końcowe sezonu A i B, oraz klasyfikacja roczna sezonu 2013!

3. ELIMINACJE DO SEZONU
Przed rozpoczęciem sezonu odbędą się eliminacje do sezonu A.
Kierowcy będą walczyć w "czasówce" o TOP 8 - miejsce na tej liście gwarantuje start w każdym wyścigu, bez konieczności (i możliwości) jazdy w eliminacjach wyścigowych, pozostali w przypadku większej ilości zawodników niż 16 zgłoszonych na wyścig - startują o zakwalifikowanie się do wyścigu.

Eliminacje do sezonu A, odbędą się na torze Nurburgring GP/D i będą w formie czasówki podzielonej na dwie równe grupy zawodników. Sesja eliminacyjna dla każdej z grup będzie trwała 45 minut!

Terminarz:
Sesja Eliminacyjna 1 - 6 stycznia 2013
Sesja Eliminacyjna 2 - 13 stycznia 2013

Wynik eliminacji i rankingu Top 8 to jeden najlepszy czas uzyskany na 2 sesjach.

Po zakończonym sezonie A, lista Top 8 zostaje zaktualizowana wg. wyników końcowych.
Do sezonu B nie będzie eliminacji.

4. ELIMINACJE WYŚCIGOWE
Zawodnicy spoza listy TOP 8, zobowiązani są każdorazowo brać udział w eliminacjach o start w wyścigu.
Sesja czasowa będzie trwała 45 minut, na torze, na którym rozegrane mają być dwie kolejne rundy.
W przypadku większej ilości chętnych, zostaną przeprowadzone w dwóch grupach.

Termin rozgrywania eliminacji to sobota, dzień przed wyścigiem, godzina: 17:30
W przypadku podziału na dwie grupy, druga grupa startuje o 18:40.

W trakcie eliminacji włączone będą kary - małe i wyłączone zużycie i uszkodzenia!

5. ZGŁOSZENIA
Zawodnicy zobowiązani są zgłosić się na każdy weekend wyścigowy z osobna. W przypadku nagłego wycofania się ze startów należy poinformować organizatora, w celu udostępnienia miejsca następnej osobie w kolejce.

Termin zgłoszeń do wyścigów online upływa w czwartek, poprzedzający weekend wyścigowy - o godzinie 20:00.

Osoby zgłoszone do wyścigu, które z niezależnych od nich powodów nie mogą jednak wystartować, zobowiązane są poinformować o tym organizatora. Nie stawianie się na starcie bez uprzedzenia lub uzasadnienia będzie karane, w postaci ostrzeżenia do niedopuszczenia do startu w kolejnych rundach!

6. SAMOCHODY
Wszyscy kierowcy będą używali tych samych samochodów z własnych garaży, przygotowanych wg. następujących zasad:
a.) Osiągi:
Pojemność - 1984ccm
Moc maksymalna (po wymianie oleju) - ograniczenie do 470 PO
Układ napędowy - FF
Waga: 1169kg (Redukcja masy podwozia Etap 3)

b.) Przeróbki - wymagane:
Nadwozie:
- Redukcja masy podwozia Etap 3.
- Redukcja masy szyb
- Maska z kompozytu (kolor czarny!)
- Zwiększenie sztywności
- Aerodynamika: przód i spoiler Typ A.

Koła:
- Opony Wyścigowe Twarde (WT) na obu osiach
- Felgi ENKEI JS+M

Tuning dowolny, nie przekraczający 470 PO

7. PRZEBIEG WYŚCIGU
Wyścigi SR-C odbywać się będą w niedzielę, w godzinach popołuniowych - na dystansie 1. biegu +/- 50km
Przed właściwymi zawodami w sobotę - będą organizowane obowiązkowe Eliminacje Wyścigowe dla kierowców, spoza listy Top 8. Godziny na bieżąco ustalane z zawodnikami.

Harmonogram:
Postawienie pokoju: 17:50
Wyścig na 1 okrążenie w celu właściwego ustawienia na starcie: 17:55
Sesja WARM-UP (25 min.): 18:00
Kwalifikacje - (30 min.): 18:30
Wyścig Nr 1 - Wg. pozycji z kwalifikacji (najszybszy z przodu) z automatycznym startem: 19:00
Okrążenie formujące (1 lap), w celu ustawienia kolejności na starcie (odwrócona pierwsza 6-tka wyścigu nr 1): 19:30
Wyścig Nr 2 - Wg. odwróconej kolejności PIERWSZEJ 6-tki wyścigu nr 1: 19:35

UWAGA! ZMIANA PROCEDURY OKRĄŻENIA FORMUJĄCEGO!
Między wyścigiem nr 1, a nr 2 nie wchodzimy na tor!
Po wyraźnej komendzie dopiero możemy wejść tylko do boksów. Host startuje wyścig na 1 okrążenie, jako OKRĄŻENIE FORMUJĄCE. Nie ścigamy się na nim! Przed metą zatrzymujemy się i po sprawdzeniu prawidłowej kolejności (odwrócona 6-tka wyścigu nr 1) na komendę organizatora/hosta przejeżdżamy po kolei metę.


W kwalifikacjach i wyścigu zużycie będzie szybkie i uszkodzenia ciężkie!

8. PUNKTACJA I KLASYFIKACJA
Oba wyścigi są osobnymi rundami i punktowane są osobno wg. klucz (zależnego od frekwencji na starcie - liczenie punktów od końca stawki):

Miejsce - Punkty
1 - 60
2 - 48
3 - 40
4 - 34
5 - 32
6 - 30
7 - 28
8 - 26
9 - 24
10 - 22
11 - 20
12 - 18
13 - 16
14 - 14
15 - 12
16 - 10

Warunkiem sklasyfikowania w poszczególnych sezonach jest ukończenie min. 4 biegów.
Na koniec sezonu odliczane są dwa najgorsze wyniki danego zawodnika w sezonie A i sezonie B.

Warunkiem uzyskania punktów jest dojechanie do mety lub ciągła jazda (wyjątkiem jest upływ limitu czasu zakończenia wyścigu) Osoby, które postanowią się wycofać i pozostawią samochód na torze lub w Pit-Stopie nie zdobędą punktów!

9. ZACHOWANIE NA TORZE
Naczelną zasadą zachowania się na torze jest zasada fair play i szacunek dla przeciwnika.

Zawodnik, który w sposób nieprawidłowy i niezgodny z duchem fair play wyprzedzi innego zawodnika, ma obowiązek oddać tak uzyskaną pozycję możliwie jak najszybciej.


Nieprzepisowe zachowania takie jak :

a) ścinanie szykan i zakrętów oraz celowe wyjeżdżanie poza obrys toru więcej niż 2 kołami
b) jazda doprowadzająca do kolizji lub zagrażająca innym uczestnikom
c) celowe doprowadzanie do kontaktu z innym samochodem
d) nie oddanie nieprawidłowo uzyskanej pozycji
e) więcej niż jednokrotna zmiana linii jazdy w trakcie obrony pozycji
f) jazda „wężykiem” w celu urwania draftu
g) wypychanie innych zawodników z ich toru jazdy
h) jazda pod prąd
i) blokowanie toru przez pozostawienie samochodu na torze
j) nieustąpienie miejsca zawodnikowi dublującemu ( ignorowanie tzw. niebieskiej flagi )
k) przejeżdżanie przez linię wyznaczającą wjazd i wyjazd z boksów, w trakcie zjazdów do boksów i powrotu na tor po zmianie opon
j) każde inne zachowania łamiące zasady fair play

są zabronione i podlegają stosownej karze, do dyskwalifikacji włącznie.

10. KARY I PROTESTY

Każdy uczestnik wyścigu może w terminie 24 godz. od jego zakończenia zgłosić protest i wnieść o ukaranie innego uczestnika.
Wniosek taki składamy do organizatora na Forum w temacie " Protesty "
Wniosek musi zawierać przyczynę protestu i numer okrążenia lub okrążeń na których doszło do zdarzenia.
Organizator w terminie kolejnych 24 godz. podejmie decyzję o przyznaniu bądź nieprzyznaniu kar.

Organizator może przyznać karę zawodnikowi z własnej inicjatywy, bez składania protestu przez innego zawodnika.

Organizator ma do swojej dyspozycji następujące kary :

a) kara czasowa, 30 lub 60 sek. doliczane ukaranemu zawodnikowi do jego całkowitego czasu wyścigu
b) kara punktowa, odjęcie od 5 do 20 punktów ukaranemu zawodnikowi od punktów, które uzyskał w wyścigu
c) kara dyskwalifikacji z wyścigu
d) kara skreślenia z listy startowej serii

Decyzja organizatora w sprawie kar jest ostateczna.

11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian regulaminu w trakcie sezonu. Zmiany zostaną oznaczone kolorem czerwonym, a także poprzedzone informacją w dziale "Dyskusja".

Wróć do „SCIROCCO R-CUP”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość